אזורי אכילה

אין כמו אוכל של בית, אין כמו בבית ואין כמו ארוחות משפחתיות בבית!

רבות נכתב על חשיבות איכות המזון שאנו אוכלים, ומה עם איכות האכילה, איכות העיכול הפיזי והעיכול הרגשי של ארוחותינו? תכנון נכון של אזורי אכילה יתמוך באיכות ובהנאה שבאכילה.  

הבית המודרני מתאפיין לרוב בשני אזורי אכילה עיקריים – סביב האי המטבחי ובפינת האוכל המסורתית. שני אזורי אכילה, המרכזים סביבם אנרגיה אנושית למטרת אכילה ומפגש משפחתי וחברתי, אך יש ביניהם הבדלים רבים המשפיעים על סגנון ואופי הארוחה.

האי המטבחי – נהדר לארוחות מהירות וחטופות, לא פורמליות ושאין בהן משתתפים רבים. הישיבה סביב האי היא על כסאות בר גבוהים המאפשרים פחות תחושת יציבות לאורך זמן מכיוון שכפות רגלינו יתקשו לדרוך בבטחה על הרצפה. השתדלו לסדר את כסאות האי בכיוונים שונים ולא בשורה ארוכה אחת, כך נעודד יצירת קשר עין  וקרבה בין היושבים.

פינת האוכל – אזור המפגש והאירוח לארוחות משפחתיות, חברתיות, חגיגיות ורשמיות. המקום לארוחות ממושכות ומסודרות בהן נעכל באיטיות את המזון ואת החוויות והסיפורים של המשתתפים בארוחה. רצוי לבחור בשולחן בצורת מלבן או אליפסה, מסיבי ובעל משקל, הניתן להארכה, שישדר תחושה של יציבות, מגע עם האדמה ואפילו מעט כבדות. נבחר גם בכסאות נוחים, מרופדים, בעלי תמיכה לגב ובגובה שיאפשר לכפות רגלינו לדרוך ביציבות על הרצפה. כל אלה יצרו אווירה נוחה המזמינה אותנו לשבת בנחת, ברוגע  ולאכול ללא חיפזון. ככל שמשך הארוחה יתארך כך עיכול המזון יהיה טוב, בריא ומהנה יותר וכזה, גם המפגש החברתי המתרחש בארוחה.

בחרו בכלי אוכל, מפה ומפיות שאתם אוהבים, הם חשובים לא פחות מהאוכל הטעים אותו תגישו. ניתן לתלות מראה באזור פינת האוכל, היא תשכפל את השפע שעל שולחנכם.

מעל שולחן האוכל ואי האכילה תלו גופי תאורה שיפיצו אור רך וחמים בגוון צהוב, אור שירכז ויחבר בין היושבים. גם נרות ונורות פחם יתרמו לאווירה האינטימית ולאנרגיה השקטה אותה אנו רוצים ליצור.

?אהבתם את המאמר

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בפינטרסט